Saturday, February 8, 2014

Waterproof Handphone Case (DIY)

Salam, 

Harini hari sabtu yang aku free, so, masa yang free jangan dibazirkan..

Jadi aku buat bekas handphone untuk aku ambik gambar dalam air, produk2 komersial untuk mende camni ade banyak, kalau kat lelong.com lebih kurang 15ringgit je, tapi kalau buat sendiri lagi syok kan. Murah lak tu..

Cara2 nak buat die senang je, mula2, ambik plastik yang clear:



Pastu ukur handphone korang:



Pastu potong ukir saiz handphone korang:



Pastu, korang tutup part yang terbukak tue. Ade beberapa cara, paling bagus pakai alat ape tah namenye, yang senang sikit pakai lilin, tapi bagi aku, aku xd lilin, so pakai soldering iron je.

Pastu lagi, masukkan air dalam die untuk check sebarang kebocoran:



Bile dah puas hati, masukkan handphone korang, sedut sikit bagi angin semua keluar, pastu gulung bahagian yang nak tutup, pastu kepit bahagian tu.



Pastu korang terjun lah kedalam kolam:



Demo functionality:



Pergi main air lak:


Selfie... hehe

Apabila hangphone dicampak:




Kene campak lagi:



Selfie lg:



Tue je buat kali nie, video semua sebenarnye dalam HD, tp sebab nk upload die compress sikit jadi kecik, pastu nampak xcantik lak, sebenarnye cantik je. Quality video n gambar sangat bergantung kt quality handphone tu sendiri.

4 comments:

Dzailin Dzulkaflie said...

rajinnya la haiiii..keep it up! (thumbs up)

Mamad said...

Sangat xrajin!!!!...

Unknown said...

Kalau guna lilin tak bocor ke

Mamad said...

Kalau buat btl2 xd la bocor.. Tapi kene hati2.. Chek btl2..