Monday, April 8, 2013

Cyclone Aquarium Filter

Memandangkan arini aku training, jadi aku boleh la balik awal, bile aku balik awal, boleh la aku update blog.

Ok, straight to the point, kali nie nak share pasal satu lagi experiment yang aku buat kat aquarium aku. Aku try buat cyclone system untuk filter air kat aquarium aku.. Dah macam2 care orang buat filter untuk aquarium nie, antare yang agak2 paling serupe ngn mende yang aku buat nie ialah swirl system.

Jadi, nie gambar kalau blom pakai cyclone system tu..
Pakai gambar lame je.. hehe..
Nie lak mende yang aku buat tu..

Nie lak video camne die jalan..



Tujuan mende nie ialah nak lambatkan mase untuk filter tersumbat, jadi xd la cepat sngt kene basuh filter. Malangnye, projek nie xbrjaya. Jadi memang adat lah kan experiment ade jadi n xjadi.. Jadi, kepade sape2 ade terfikir idea yang serupe, xpayah buat dah mende camni sebab mmg xjadi.. Sebab ape??, sebab density particle2 terlalu rendah compare to density air.

Sekian, semoga terhibur..

No comments: